Parti András

Tenerife és némi újdonság a wattmérésben!

  2014. 03. 03. 
Index kép

Sziasztok!
Kicsit kezd elcsépelt lenni, de ismét egy edzőtáboron vagyok túl, ezúttal Tenerife szigetére utaztunk a válogatottal. Viszont igyekszem most kicsit másról is némi tapasztalatot megosztani veletek (akit érdekel a téma), mivel új Garmin Vektor wattmérőkkel kezdtünk dolgozni.

Még az indulás előtt túlestem egy Cycling Sport Centeres felmérésen és egy FTP teszten is. Mindkét felmérés egész jól sikerült, az ilyenkor megfelelő formában vagyok, sőt, azért jobban állok, mint tavaly ilyenkor. 

Tenerifére két hétre utaztunk a válogatottal, ami számomra, sőt ha jól tudom mindenki számára ismeretlen terep volt. Szerencsés vagyok, mert a nem sokkal odébb lévő Grand Canarian már sokszor edzőtáboroztam, de erről a szigetről még csak hallottam... 

A terepviszonyok sokkal durvábbak itt, mint Kanárin, a hegyek sokkal magasabbak. A legmagasabb pontja 3700 méter felett van. Bringázni is simán fel lehet 2400 méter köré. Itt viszont látványosan kevesebb az amatőr bringás, nem is annyira bringabarát a sziget. Pl. vannak olyan vízelvezetők, hogy ha abba belemegy az ember, akkor tuti defekt, de inkább még bukás is. Sok helyen az utak minősége sem az igazi és nagyobb a forgalom. Mindemellett azért maximálisan alkalmas edzőtáborozásra, de itt hasznos a jobb erőnlét, illetve némi rutin. Ez meg is látszik, mivel a Pro Tourosokból itt sem volt hiány... Pl. Filippo Pozzato-t is többször láttam, illetve Katusha-sok, Astana-sok, is voltak szép számmal. Ami még érdekes volt, hogy sokszor fent a hegy tetején jobb idő volt, mint lent, csak át kellett jutni a felhőn, amiben igen hideg volt, de fölötte, kb. 2000 méteren, már szikrázó napsütésben, 20 fokban, hófoltos tájon lehetett bringázni. Csak az volt a gond, hogy le is kellett jönni, ezért muszáj volt teletömni a zsebeket melegebb cuccokkal. Itt már sokkal intenzívebb edzéseim voltak, lévén közelednek a versenyek, volt egy két újítás is az edzéstervemben, amiért köszönet Szöllőssy Istvánnak (néha gondoltam rá, biztos csuklott )! Egyre jobban kell feszegetnünk a határaimat, mivel én se leszek fiatalabb és minél magasabb szinten van az ember annál keményebben kell dolgozni, hogy jobb és jobb legyen. 

Abban nem kételkedem, hogy ez egy nagyon hasznos tábor volt, a vége felé a fáradság ellenére, egyre jobban mentek az edzések. Az utolsó két edzésen, már egy kis mókázás is belefért (lásd a képen), hogy ne unatkozzunk. 

Illetve még az egyik pihenőnapon, páran autót béreltünk és felrobogtunk a sziget legmagasabb pontja felé, majd fel felvonóztunk a csúcsra. Hát nem nézett ki rosszul 3550 méterről a világ. 

Na és a wattosoknak némi tapasztalat, az új Garmin wattmérökkel kapcsolatban. Eddig Powertapot használtam, azelőtt pedig SRM-et, de most elsősorban az előbbivel tudom összehasonlítani. Egy biztos, pontosság tekintetében a Garmin viszi a prímet, mivel ennél közelebb nem lehet a talpadhoz a mérés helye (pedálban), a Powertapnál pedig még a lánc is okoz némi veszteséget, mivel a hátsó kerékagyba van beépítve a wattmérő. Okozott is némi meglepetést, amikor sprint edzéseim (K1) voltak. Rögtön megugrott a max wattom úgy 200-al. Nagy átlagban viszont nem vettem észre óriási különbséget, bár azt mondják a Garmin pár százalékkal többet mér, mérhet, lévén nem veszik el a láncon keresztül semmi erő. A Powertapnál viszont befolyásolhatja a mérés pontosságát a lánc és a fogaskerék állapota. Ráadás extra, hogy a Garmin esetében mindkét pedálban van mérés, így jobb, bal láb egyensúlyt is tud mutatni az óra. Amit még észrevettem, hogy a Garmin akkor is bemér néha valamennyit, amikor csak üresben forog a láb, gurulás közben, mivel a pedál némi nyomást azért érzékel. Ez a Powertap esetében nincs, mivel csak akkor mér, ha reteszel az agy. Ez picit ronthat az átlagon, de nagyban nem befolyásolja pl. a TSS-t. Röviden ennyi a friss tapasztalatokról. 

Viszont ismét nem fogom elrakni az utazótáskámat a szekrény mélyére, mivel csak szűk 10 napot leszek idehaza, mert ismét egy edzőtábor következik, ezúttal a szokásos Hvar szigetén, Horvátországban. Előtte még van egy kis meglepim, mivel rajthoz állok március 9-én a Toyota-Trek CX kupán Monoron! Még soha nem indultam ilyen versenyen, most is csak edzésképpen fogok rajthoz állni. Minden esetre kíváncsi vagyok milyen lesz! 

Üdv: Andris

Címkék:
Edzőtábor
Kapcsolódó galériák: Tenerife. - 2014-03-05
 
 
 
 
© 2011 Created by Bob