Parti András

Mallorca, a bringás paradicsom!

2014. 02. 06.
Index kép

Sziasztok!
A mallorcai edzőtábor, már sokkal jobban sikerült, mint a portugál, most minden edzést 100%-ban meg tudtam csinálni. Még nem jártam korábban ezen a szigeten, de most már látom, hogy ez is egy bringás paradicsom. Ezt mi sem jelzi jobban, mint, hogy a Pro Tour csapatok koncentrációja, itt igen magas.

Két hétre utaztunk ki a csapattal Bécsből, ahol a reptéren némi meglepetésre, pont összefutottunk Lovassy Krisztiánnal, aki az új csapata első edzőtáborába utazott, mallorcai átszállással.

Miután sikeresen megérkeztünk mind mi, mind a bringák, összedobtuk a gépeket és gurultunk kicsit, de csak mikor visszaértünk, akkor vettük észre, hogy milyen bringatároló is van a pincében. Rengeteg bringának volt, hely (akasztó), illetve szintén bent, direkt egy bringamosó rész és még egy kisebb bringás bolt féleség is helyet kapott. Azt hiszem itt fel vannak készülve ránk.

Az első napok az utak feltérképezésével telt (illetve az egész két hét), így sikerült is néha túlszaladni az idővel. Az első 3 napon volt párszor rossz idő, fel is kellett rakni a sárvédőt az egész napos esőben, de így is egész jól tudtunk edzeni. Pont ehhez tartozik egy érdekes élményem, mivel egy közepesen esős napon, épp nyugis állóképességit mentem, amikor hátba csapott egy Quick Step-es (őszintén szólva nem ismertem fel, hogy ki volt, mert jól be volt öltözve), majd mellém jött és megkérdezte, hogy milyen sárvédőm van, mert jól néz ki. Neki is kéne egy ilyen. Eléggé meglepődtem, hogy tőlem kérdez ilyeneket. Azért elmondtam neki, váltottunk még pár szót, majd mindenki folytatta tovább az edzését.

Mondjuk hihetetlen mennyiségű bringás van itt, közöttük rengeteg profi Pro Touros, illetve épp Sven Nys-t is többször láttam itt a CX VB-re készülés közben.

Mallorca egyébként nem véletlen ennyire kedvelt bringás úti cél, nagyon sok út van és Grand Canariával ellentétben, itt lehet menni aránylag síkot is, illetve hegyet is. Egyedül annyi a hátulütője, hogy ilyenkor januárban azért előfordul eső, illetve a rövidgatyára (mármint lábmelegítő nélkül) nincs nagyon szükség a 11-17 fokban. Ja és elég durván tud fújni a szél.

Az edzéseket tekintve, legtöbbször így nézett ki egy nap: reggel futás vagy konditerem, majd reggeli után jöhetett a lényegi bringás edzés, ami 3,5 óráról indult, a végén pedig egy 6 órás 183 kilométeres edzésben csúcsosodott ki 1300 méter szinttel. Amikor még volt idő vacsi előtt, egy kis átmozgatást tartottam.

Pihi napokon pedig egy laza bringázás után, többnyire kiültünk a partra, inni egy cappuccinot és élveztük a napütést!

A két hét alatt 63 óra edzés jött össze, mindennel együtt és 1594 km.

Most ez egy igen jól sikerült tábor volt, minden edzés úgy ment, ahogy kellett, szóval jó úton haladok az új szezon felé, úgy érzem.

Szokás szerint nem túl sok időt töltünk itthon, csak bő másfél hetet. Ez alatt még egy Cycling Sport Center-es laborteszt is vár rám, hogy felmérjük, hol is tartok. Majd a jövő héten célba veszünk egy újabb szigetet, Tenerifét. Még itt se jártam, mert egy szigettel mellé, Grand Canariára szoktunk járni edzőtáborozni, kíváncsi vagyok milyen lesz az új helyszín.